Alsidig personlig udvikling

Pædagogiske mål 

  • At tilbyde børnene mange forskellige muligheder for at deltage aktivt og få betydningsfulde sociale og kulturelle erfaringer.
  • At give plads til, at børnene udfolder sig som selvstændige , stærke og alsidige personer, der selv kan tage initiativ.
  • At skabe mulighed for, at børnene oplever sig som værdifulde deltager i og med skaber af et socialt og kulturelt fællesskab.

Synliggørelse i hverdagen

  • Lære at sige godmorgen
  • At kunne give slip på mor og far
  • At kunne være i sine følelser
  • Skift imellem 2 arenaer (hjem/børnehuset)
  • Kreativitet og fordybelse i leg/aktiviteter
  • Acceptere "skal" aktiviteter
  • Forskellighed og accept heraf, f.eks. i leg/aktiviteter
  • Vise omsorg og hensyn for hinanden og hinandens lege
  • Kunne tåle afvisninger/ vælge til og fra
  • Konflikthåndtering
  • Aflæse og forstå forskelligheder og grænser
  • Selvhjulpenhed, selvkontrol, indgå i samspil med andre
  • Holde styr på egne ting
  • Fælles besked
  • Mærke sig selv, er jeg våd eller fryser jeg
  • Kunne rumme forældrenes valg af ting til kassen eller mangel på samme
  • Vedholdehed, fordybelse, koncentration og ihærdighed
  • Turde spise den mad som bliver serveret